Deelnamereglement

Algemeen
1. Daar waar naar de website wordt verwezen, wordt www.deskendelsekwis.nl bedoeld.
2. Daar waar naar ‘de organisatie’ wordt verwezen worden alle personen die op de website als genoemd onder 1,  als organisatie zijn aangegeven bedoeld, alsmede hun activiteiten in het kader van ‘De Skèndelse Kwis’, alsmede activiteiten van derden uit opdracht of op verzoek van deze personen. De organisatie van ‘De Skèndelse Kwis’ is ondergebracht in de Stichting
‘De Skèndelse Kwis’.
3. Dit reglement is van toepassing op alle deelnemende teams en op alle deelnemers
afzonderlijk.

Teams
1. Iedereen kan deelnemen met een team aan ‘De Skèndelse Kwis’. Er is geen minimum en
geen maximum aantal personen vastgesteld waaraan een team moet voldoen.
2. Elk team kent één van de teamleden toe als 1ste contactpersoon voor de organisatie met
zijn/haar emailadres.
3. Deze 1ste contactpersoon is woonachtig binnen Schijndel.
4. De organisatie voert alle communicatie met een team hoofdzakelijk per e-mail en per app en uitsluitend met de 1ste contactpersoon.
5. Een team is gerechtigd tot deelname aan ‘De Skèndelse Kwis’ indien hun 1ste contact-
persoon een email bevestiging van inschrijving heeft ontvangen van de organisatie

Inschrijven
1. Een team kan zich uitsluitend aanmelden door het inschrijfformulier op de website volledig ingevuld binnen de inschrijvingstermijn te versturen en het inschrijfgeld tijdig te voldoen.
2. De inschrijvingstermijn opent in principe op de datum van de Schijndelse Hartemèrt en sluit op 5 december. Aanmeldingen buiten deze termijn kunnen door de organisatie bij uitzondering en onder dan te stellen voorwaarden alsnog worden geaccepteerd.
3. Bij aanmelding middels het inschrijfformulier op de website dient elk team een eigen teamnaam op te geven. Indien meerdere teams (nagenoeg) dezelfde naam opgeven zal de organisatie dit terugmelden aan het laatst aangemelde team, zodat zij alsnog een andere naam op kan geven.
4. De organisatie stelt jaarlijks het inschrijfgeld vast dat voor het totale team geldt. Het inschrijfgeld dient op de bankrekening van Stichting ‘De Skèndelse Kwis’ te worden overgemaakt.
5. De organisatie zal niet eerder een bevestiging van inschrijving voor een team naar de 1ste contactpersoon versturen dan nadat alle inschrijfgegevens akkoord zijn bevonden en het op de website aangekondigde inschrijfgeld is ontvangen.

Deelnemen
1. De organisatie stelt in 2024 het vragenboekje op waarin alle vragen en opdrachten voor ‘De Skèndelse Kwis’ zijn opgenomen. Ieder team ontvangt hiervan één of meerdere exemplaren. Het vragenboekje bestaat in 2024 uit 4 afzonderlijke delen. Hierover zal afzonderlijk worden gecommuniceerd in één van de uit te brengen nieuwsbrieven alsmede op 28 december 2024 voorafgaande aan de formele start van de kwis.
2. De organisatie stelt jaarlijks de datum van de quizdag van De Skèndelse Kwis vast, evenals de locatie en tijdstippen voor het ophalen en weer inleveren van de vragenboekjes cq opdrachten. Deze worden via de nieuwsbrieven bekendgemaakt.
3. Elk team draagt er zelf zorg voor dat het op de quizdag tijdig haar vragenboekjes cq opdracht op de centrale locatie ophaalt en daar ook weer tijdig inlevert.
4. De organisatie is gerechtigd teams voor verdere deelname uit te sluiten indien zij hun vragenboekje cq opdracht niet tijdig ophalen of inleveren. Restitutie van het inschrijfgeld is dan vanwege de reeds gemaakte kosten niet van toepassing.
5. Teams worden geacht zelf de vragenboekjes goed door te nemen. Alle instructies voor de vragen en opdrachten zijn in het boekje opgenomen.
6. Alle antwoorden op de vragen en opdrachten dienen in het vragenboekje eenduidig, op de juiste plaats en duidelijk leesbaar te worden ingevuld. Het boekje mag uit elkaar gehaald worden, maar moet op dezelfde manier in goede paginavolgorde en volledig worden ingeleverd.
7. Tussen het afhalen en weer inleveren van de vragenboekjes zal er tussen de deelnemende teams geen onderling contact plaatsvinden.

Puntentoekenning, uitslag en prijzen
1. De gegeven antwoorden worden door de organisatie op dezelfde avond van de quizdag op hun juistheid beoordeeld en voor elke vraag worden voor de goede antwoorden punten aan het team toegekend. Ook worden er voor elk team punten toegekend voor de antwoorden op speciale opdrachten of andere activiteiten die van ‘De Skèndelse Kwis’ deel uitmaken. Niet eenduidige antwoorden of een niet of slecht leesbaar antwoord betekent dat er voor die vraag geen punten worden toegekend. Ook kunnen strafpunten in mindering worden gebracht, bv als het boekje niet op de juiste manier wordt ingeleverd of als iets niet volledig is ingevuld. De puntentoekenning staat in het vragenboekje en/of op de website.
2. Alle deelnemende teams worden in de quizuitslag gerangschikt van hoog naar laag volgens het totale aantal behaalde punten. Teams die de spullen niet tijdig hebben ingeleverd worden niet in de quizuitslag opgenomen.
3. Alle antwoorden op de vragen zullen een week na de bekendmaking van de uitslag op de website worden gepubliceerd. De uitslag van ‘De Skèndelse Kwis’ is bindend en staat niet ter discussie
4. De bekendmaking van de uitslag en de uitreiking van de prijzen zal plaatsvinden op de avond van de quizdag. De locatie zal tijdig worden bekendgemaakt.
5. Het winnende team mag tot aan de eerstvolgende quizdag de beschikbare wisseltrofee in bezit houden.

Tenslotte
1. Zowel de organisatie als de stichting kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van deelname aan ‘De Skèndelse Kwis’. Deelname is dus voor eigen risico.
2. Teams en individuele personen geven door deel te nemen aan De ‘Skèndelse Kwis’ automatisch toestemming dat er (actie)foto’s van het team en/of teamleden op de website of social media via ‘De Skèndelse Kwis’geplaatst kunnen worden.
3. Indien zich situaties voordoen waarin dit reglement niet voorziet is de organisatie gerechtigd een bindende beslissing te nemen.
4. De organisatie is ten alle tijden gerechtigd van het bovenstaande reglement af te wijken.